Alles Brocante

Alles Brocante
Mijn blog kreeg een plaatsje op de site van Alles Brocante

Over mij

Mijn foto
Ik ben Manuela ,40 jaar ik ben geboren in Nederland, getrouwd met een Belgische man vandaar dat ik nu in Belgie woon. Wij hebben 1 dochter Marloes. Ik mis soms wel de openhartigheid en het spontane van mijn landgenoten.. en niet te vergeten mijn mama en zusje,die natuurlijk nog in Nederland(omg Rotterdam) wonen. Ik hou van alles wat met wonen en koken te maken heeft, en dan vooral de Franse landelijke stijl. Mijn grote droom is om ooit een eigen winkeltje te beginnen ..wie weet komt het er ooit nog van ,misschien is dit alvast een begin..het dromen alleen al is leuk!

Je kunt mij ook vinden op Picasa.pimpstart.nl,klik op de onderstaande link

zondag 3 juni 2012

Even bijkletsen...



Veel heb ik niet te vertellen...ik ben druk bezig met van alles en nog wat ,en ben ook op het werk bezig met het verzamelen van spullen voor een rommelmarkt (die op het werk wordt gehouden)
Ik heb het op mij genomen om samen met enkele bewoners een kraampje open te houden , de opbrengst zal natuurlijk voor onze bewoners zijn!
Ik heb samen met mijn collega's al heel wat spullen verzameld ,(natuurlijk geen brocante,maar ach)we hebben al heel wat!

Iedereen heeft wel  iets dat we mogen verkopen!

Het zal alleen voor de bewoners misschien wel moeilijk te begrijpen zijn dat we moeten verkopen en niets zelf kunnen houden,want sommige vinden alles mooi...
.
De rommelmarkt is 22 juni,bij mooi weer buiten en bij regen binnen,als je in de buurt woont en langs wil komen ,dan kan dat ,iedereen mag er staan met een kraampje of komen kopen ,liefst bij ons kraampje nauurlijk;-)
Psychiatrisch Centrum St Amandus ,Reigelostr 10,8730 Beernem
Va 10.00 s'morgens....


Zelf zal je mij (ik doe dit een keer in het jaar ) kunnen vinden op de grote rommel en brocante markt in Male ,echt de moeite, ook als je er een eindje voor moet rijden!
Ik ga wel enkel bij mooi weer ,dwz niet als het regent...

De rommelmarkt in Male zal doorgaan zondag  24 juni as
In Sint Kruis ,Brugge aan het Male Kasteel voor inlichtingen :050-356264(tel van de organistors)


Ik zal dus een heel weekend in de " rommel" doorbrengen...
Maar dat is niet erg ;-)
Crumble:
Ingrediënten voor 6 personen:
  • 700 g Appels ,en wat rozijnen,(met rabarber ook erg lekker),je varieert naar eigen smaak,met fruit naar keuze!
  • 80 g kristal suiker
  • 200 g bloem(zelfrijzende)
  • 150 g licht bruine  basterd suiker
  • 1 zakje vanillesuiker
  • En boter....gebruik liefst roomboter!
  • 150 g boter
  • 1 snuifje zout
  •  Vanillestokje
  • Citroensap
 Snijd de appels(en schil ze ;-))  in plakjes van 2 cm. Schep die in een kom bestrooi met de kristalsuiker wat kaneel en evt wat vanille merg en citroensap ,desgewenst rozijnen toevoegen(leuk om donkere en blanke rozijnen te gebruiken)Verwarm de oven voor op 200°C. Beboter een ovenschotel. Meng in een kom met je vingers de boter, bloem,  het zout, 100 g cassonade en de vanillesuiker tot een kruimelig deeg.  verdeel de stukjes appels in de ovenschotel en bestrooi ze met de rest van de cassonade en het crumbledeeg. Zet 25 minuten in de oven tot het deeg mooi goudbruin is. Serveer warm of lauw.
Bestrooi de crumle de laatse min in de oven met het restje basterd suiker

Tip; Evt kun je de rozijnen weken in wat calvados,
Lekker om lauw op te dienen met een bolletje vanille ijs

Een ander dessertje dat ik maakte ,chocolade cake(nog lekker zacht van binnen)met daar op een italiaans koekje
En in de pipetjes een beetje Bailey's...
lekker met een toef verse room!

De boer hier in de straat verkoopt weer lekkere aardbeien ,Opa heeft weer rabarber in de tuin ,samen zorgde dit voor lekkere jam, die ik vorige  week maakte


Stond al een tijdje op het verlanglijstje ,en nu dan gekocht: Het boek Franse Sfeer van JDL


Zoals ik in mijn vorige blogje schreef is mijn mama 3 daagjes op bezoek geweest,we hebben natuurlijk wat gewinkeld en onder andere nog een poging gedaan om deze vogel ,die gevangen was door de kat van de buren...(ja Isabelle,de jouwe!!) te helpen overleven,maar helaas is het ons niet gelukt..ik had  voor hem nochthans een bedje van mos gemaakt en hem wat brood en water gegeven ,maar helaas..

Dit tot grote hilariteit van mijn ouders ,want jullie moeten weten dat dit echt een familie tic is ,vorig jaar heb ik een hele ontstoken vinger gehad omdat ik een zwerfkat had willen helpen ,maar het arme beestje begreep mijn goede bedoelingen niet...maar mijn zusje spant toch wel de kroon ,die belt de dierenambulance voor een eend...

Ik heb wel genoten van de daagjes met mijn ouders en de volgende keer staat al in de agenda, dus we kijken er naar uit!

Verder ben ik even niet meer naar rommelmarkten meer geweest , vanmorgen regende het erg hard en daarom  hadden we absoluut geen zin ,inplaats daarvan hebben we lekker thuis gebruncht ,en zijn we deze namiddag nog eens op prospectie geweest in de motor winkel...(zucht)en om het toch ook een beetje leuk te maken voor mij  nog even naar Babs ,een winkel vol Riviera Maison..

En morgen begin ik aan een lange reeks laatdiensten..,als ik nu veel dagen werk kan ik als mijn mama weer op bezoek  komt ,aan het einde van de maand (juni:-)) ,een paar dagen na elkaar thuis blijven.

Maar je kunt mij niet straffen met het( moeten)werken ,ik houd van mijn werk ,maar dat neemt niet weg dat het soms erg zwaar is op de afdeling en de combinatie werk en gezin niet altijd evident is!

Zo is het toch nog een lang blogje,welliswaar zonder veel brocante geworden,maar de volgende keer weer wat meer interieur,en wie weet wat mooie foto's uit de tuin..als de zon wat wil meewerken..

Vele groetjes! Manuela



Zoeken in deze blog

Populaire berichten

Jeanne d'arc Living:

Jeanne d'arc Living: