Alles Brocante

Alles Brocante
Mijn blog kreeg een plaatsje op de site van Alles Brocante

Over mij

Mijn foto
Ik ben Manuela ,40 jaar ik ben geboren in Nederland, getrouwd met een Belgische man vandaar dat ik nu in Belgie woon. Wij hebben 1 dochter Marloes. Ik mis soms wel de openhartigheid en het spontane van mijn landgenoten.. en niet te vergeten mijn mama en zusje,die natuurlijk nog in Nederland(omg Rotterdam) wonen. Ik hou van alles wat met wonen en koken te maken heeft, en dan vooral de Franse landelijke stijl. Mijn grote droom is om ooit een eigen winkeltje te beginnen ..wie weet komt het er ooit nog van ,misschien is dit alvast een begin..het dromen alleen al is leuk!

Je kunt mij ook vinden op Picasa.pimpstart.nl,klik op de onderstaande link

woensdag 29 februari 2012

Een toefje room..



Eerder heb ik al cupcakes versierd met marsepein ,suikerpasta..een leuk resultaat maar niet altijd ook zo lekker ,de cake's zien er dan super uit maar ik heb ook graag een verfijnde ;-) smaak.
Ik vind niet dat je een fijne smaak hebt met suikerpasta en als je versiert met marsepein ,moet je ook echte "goeie" marsepein hebben!en dat is niet goedkoop (of zelf maken..kan natuurlijk ook)
Ik heb (recept eerder op deze blog) al botercreme gebruikt , lekker !,maar hier kun je natuurlijk geen reuze toefjes mee spuiten..omdat botercreme veel te zwaar valt.
Nu maak ik een mengsel met mascarpone, room ,samen met vanille suiker en evt een beetje merg van een vanille stokje,
hier voeg ik dan smaak aan toe naar wens ,frambozensap(zie hier boven) mokka, je kan ook kleurstof toevoegen als je dat wenst ,misschien wel leuk voor een kinderfeestje?
De mascarpone room smaakt super fijn ,en blijft ook enkele dagen mooi vast op je cupcake,zelf ben ik geen voorstander van kleurstof omdat ik niet graag iets  rood's eet, dat dan ook niet naar iets "rood's smaakt als ik rood eet verwacht ik bijv frambozen ,aardbeien .....ik ben niet zo moeilijk hoor ;-)

Zoeken in deze blog

Populaire berichten

Jeanne d'arc Living:

Jeanne d'arc Living: