Alles Brocante

Alles Brocante
Mijn blog kreeg een plaatsje op de site van Alles Brocante

Over mij

Mijn foto
Ik ben Manuela ,40 jaar ik ben geboren in Nederland, getrouwd met een Belgische man vandaar dat ik nu in Belgie woon. Wij hebben 1 dochter Marloes. Ik mis soms wel de openhartigheid en het spontane van mijn landgenoten.. en niet te vergeten mijn mama en zusje,die natuurlijk nog in Nederland(omg Rotterdam) wonen. Ik hou van alles wat met wonen en koken te maken heeft, en dan vooral de Franse landelijke stijl. Mijn grote droom is om ooit een eigen winkeltje te beginnen ..wie weet komt het er ooit nog van ,misschien is dit alvast een begin..het dromen alleen al is leuk!

Je kunt mij ook vinden op Picasa.pimpstart.nl,klik op de onderstaande link

vrijdag 27 januari 2012

Een zieke mama...

Ik ben ziek.. Gelukkig gaat het sinds vandaag al iets beter ,maar met mijn gemoeds toestand dan weer minder...ik voel me schuldig ,omdat ik niet kan gaan werken.en collega's (voor wie ik zelf ook graag inspring indien nodig)laat inspringen voor mij....ik voel mij schuldig omdat ik niet voor mijn man en dochter zorg zoals het "moet"
De eerste dag gaat het prima ,blijf maar liggen !,"WIJ" doen ALLES....(lig je ellendig op de bank met een emmer naast je, geen leuke gdachte maar zo lag ik er dus bij..)
Enfin ik had nog aardappelen over van de dag voordien ,een biefstukjes had ik al uit de diepvriezer gehaald,dus naar mijn inziens was dat vlug gebakken? maar wat MOETEN we eten als groenten (vragen ze dan aan mij,zucht...)ik kreun ;er liggen nog wat witlofstronkjes ,jullie (manlief en dochter van 17 en een half!!!)kunnen die snijden ..ik doe dat met een appeltje ,uitje beetje appelazijn etc ,maar gewoon mayonaise kan ook wel voor een keer ,maar nee het witlof snijden bleek te veel werk,ze hadden er al een dag opzitten nietwaar (ik werk niet ofzo?)
Gelukkig waren het hamsterweken geweest bij Appie en werd het (is minder vermoeiend een pot opendraaien;-)) een pot rode bietjes..Ach ja ze hadden er beiden al een dag opzitten ..dat mag IK niet vergeten
Daarna werd er nog gezegd ,Zie je wel dat wij het zelf ook wel kunnen ???

Enfin moet er ook bij vertellen dat de volgende ochtend manlief een potje yoghurt naast mijn bed zette,samen met een brufen,waarvan ik al de hele tijd roep ,geen brufen want mijn maag is niet in orde,liever paracetamol..maar ach..

Gisteren avond kwam het spul dan weer naar huis ,en is het al beter ?
Een mama die ziek is en niet alles achter je ... opruimt en je boterhammetjes klaarzet is erg vervelend

Wat eten we ??,ik had deze keer geen aardappelen meer over ,en het werd al moeilijker,ze gingen over op een zeer uitgebalanceerd menu : vissticks en boterhammen ...Dit kon ik natuurlijk niet aanzien,en ik heb mij dan maar van uit mijn lekkere plekje  op de bank gehesen (kon natuurlijk niet nalaten te mopperen tegen mijn puber,die op haar manier zeer beledigd was)en leunend tegen het aanrecht mijn aardappelen geschild,toen wortelen uit de diepvriezer gehaald,vissticks in de oven gestoken,manlief heeft zelf de puree gemaakt !,en voila ze hadden het weer gered zonder mij..Knap toch he ?
Over de was ,strijk stofzuigen ,bedden maken en allerlei andere huishoudelijke taken zullen we het maar niet hebben zeker,En ik voel mij schuldig ??????Ben nu  ziek en  nog boos op mijzelf ook .
T'zijn anders schatjes hoor ,(meestal)maar ik heb ze denk ik zelf te veel verwend!

O'ja belde  mijn afdelingshoofd ook nog op deze morgen ,ben geflitst met de auto van het werk...

Zoeken in deze blog

Populaire berichten

Jeanne d'arc Living:

Jeanne d'arc Living: