Alles Brocante

Alles Brocante
Mijn blog kreeg een plaatsje op de site van Alles Brocante

Over mij

Mijn foto
Ik ben Manuela ,40 jaar ik ben geboren in Nederland, getrouwd met een Belgische man vandaar dat ik nu in Belgie woon. Wij hebben 1 dochter Marloes. Ik mis soms wel de openhartigheid en het spontane van mijn landgenoten.. en niet te vergeten mijn mama en zusje,die natuurlijk nog in Nederland(omg Rotterdam) wonen. Ik hou van alles wat met wonen en koken te maken heeft, en dan vooral de Franse landelijke stijl. Mijn grote droom is om ooit een eigen winkeltje te beginnen ..wie weet komt het er ooit nog van ,misschien is dit alvast een begin..het dromen alleen al is leuk!

Je kunt mij ook vinden op Picasa.pimpstart.nl,klik op de onderstaande link

woensdag 28 december 2011

Paspop!!!




En daar is mijn paspop..
Een vervroegd verjaardag's cadeautje van Filip!
Het is er weer een met een verhaal aan vast ,en een reukje...;-)
Ik wilde dus graag een paspop(pen) ,liefst een Vendome of een Stockman.
Dus heb ik een beetje gezocht op het internet ,en ik vond hier vlakbij in Brugge iemand die een Stockman verkocht ,met een prachtige gietijzeren voet met de daarin het opschrift  Stockman gegoten !de pop was ook een Stockman maar, een grote maat ,op zich was er niets mis met het model van de pop, ze was volslank maar in de juiste proportie's,maar ik vind juist die slanke taille zo lief..
Ook zaten er wat gele plekken op ,dus nee het werd hem niet..
Wij dus weer huiswaarts ,ondertussen had ik wel in de gaten dat er bij dit mannetje  leuke dingen te halen vielen ,een loods vol met rommel maar ook Brocante ,bustes van paspoppen, van die mooie hertenkoppen ,oude weegschalen ,leuke kastjes, stoelen.
Ik wilde niet te onbeleefd  zijn maar ik had daar toch wel even willen rond kijken
Ik denk (weet bijna zeker ) dat dit geen gewone particulier  was die toevallig een stockman verkocht !
Daarom toch maar even ons kaartje achtergelaten;-)
Nog die zelfde avond(gisteren dus..) belde hij mij op Manuela ,ik heb "toevallig" nog een paspop gevonden..als je wilt mag je nog eens komen kijken ..
Nou dat moet je mij geen 2 keer zeggen ,dus wij nogmaals naar Brugge!
Daar stond deze ...een mooi maatje en een Stockman ,even geprobeerd of ik die mooie voet niet onder deze kon krijgen ,maar dat is toch niet gelukt,ik(ja ik :-) ,niet filip) heb wel nog wat van de prijs kunnen afdoen die enorm meeviel!! 
Ik had maandag nog even bij De Ark van Zarren gekeken een super winkel maar.. daar waren  de prijzen rond de 500 euro voor een paspop, wel erg duur:-( en nee het zijn dan  geen wespetailles,ik weet dat die een stuk duurder zijn (staan ook nog op de verlanglijst ;-))maar "gewone" modellen ,ook allemaal erg leuk,maar 500 euro??
Deze koste een heel stukje minder ,en ik ben er erg blij mee!
Een nadeel ,zij  heeft denk ik lang in een loods of op een zolder gestaan waar het wat vochtig was ?want ze ruikt een beetje muf...
Maar dat zel wel overgaan!
En anders zetten we haar een beetje buiten en vragen we Ralph (lauren ,romance..) om hulp;-)
De pop was een koopje ,dus er kan nog wel een flesje Ralph vanaf ,denk ik ....


Zoeken in deze blog

Populaire berichten

Jeanne d'arc Living:

Jeanne d'arc Living: