Alles Brocante

Alles Brocante
Mijn blog kreeg een plaatsje op de site van Alles Brocante

Over mij

Mijn foto
Ik ben Manuela ,40 jaar ik ben geboren in Nederland, getrouwd met een Belgische man vandaar dat ik nu in Belgie woon. Wij hebben 1 dochter Marloes. Ik mis soms wel de openhartigheid en het spontane van mijn landgenoten.. en niet te vergeten mijn mama en zusje,die natuurlijk nog in Nederland(omg Rotterdam) wonen. Ik hou van alles wat met wonen en koken te maken heeft, en dan vooral de Franse landelijke stijl. Mijn grote droom is om ooit een eigen winkeltje te beginnen ..wie weet komt het er ooit nog van ,misschien is dit alvast een begin..het dromen alleen al is leuk!

Je kunt mij ook vinden op Picasa.pimpstart.nl,klik op de onderstaande link

woensdag 7 december 2011

Afgelopen zaterdag...


  Antiek en Brocante Reigelo Reigelostraat 5a 8730 Beernem ,Belgie (boven) http://www.reygelo.be/

Open ;vrij ,zat en zondag ,of op afspraak
Leuk om rond te kijken ,erg mooi ingericht !!,een aanrader,al was het maar om een beetje sfeer op te snuiven.
Maar voordat ik daar raakte:


Eindelijk na ,wat aandringen van mijn kant;-) heeft Filip onze luiken terug gehangen aan de ramen(voorzijde van ons huis..)
Omdat de luiken erg "afzien" door de weersomstandigheden had hij bedacht ,de luiken eraf te halen en te schilderen(farrow en ball : down pipe) tot zover goed ..maar hij zou ze enkel in de zomer buiten hangen ,in de winter moesten ze op de zolder  :-( Je begrijpt ik kon daar niet mee akkoord gaan.... ik vind juist die luiken zo leuk...
Enfin is me gelukt hoor ,ze hangen!!
Natuurlijk had het heel wat voeten in de aarde  ,voordat ze omhoog hingen, en hoe we dat gedaan hebben ..want het zijn erg zware luiken ,eerst moest hij bij de buurman een paar huizen verder een ladder gaan halen die lang genoeg was..maar waar hij natuurlijk bleef hangen...hij kon er echt niet aan doen de arme man (zo vertelde hij mij bij thuiskomst) de buurvrouw bleef maar koffie  bijschenken...
Maar ik had gedacht eerst de luiken (vlug ) omhoog en dan een brocante rondje..
Dus toen mijn liefse  eindelijk terug kwam ,met ladder gelukkig ! kon het beginnen ,enfin ik ga jullie de datails besparen maar het komt er hier op neer :ik hing heel charmant boven uit het raam om de luiken te helpen aanpakken ,en Filip kreunend(Ok beetje overdreven;-)) op de ladder..toen er (zeer verwaande) mensen voorbij liepen die ik liever niet op deze manier had ontmoet.. dus daar ging mijn imago  ...
Maar goed de luiken omhoog hangen ging dus vrij vlug ,maar toen moest de ladder nog terug...
Dus je begrijpt veel tijd om mijn brocante zaakjes aan te doen bleef er niet over...


Graag geef ik jullie toch nog de adresjes door ,ik heb er geen foto's gemaakt (toestel in mijn haast vergeten ,maar die houden jullie nog te goed ,ik kom er regelmatig ) wel een leuk cadeautje gevonden voor mijn mama ,maar wegens meelees gevaar kan ik nog niet vertellen wat.  Foto van ons huis met luiken komt nog!


Pol Desmet ,mijn favoriete adresje ,zulke vriendelijke mensen!! ,een grote loods vol met "rommel" brocante en dure antiek,je moet je wel warm kleden( Uggs niet overbodig...)maar dat hebben we er wel voor over niet waar ? Ook leuke prijsjes ,die ondelhandelbaar zijn (als je Filip heet..)

Het cadeautje dat ik kocht voor mijn mama...op het eerste adresje Antiek en Brocante Reygelo,misshien nog even vermelden dat beide adresjes aan de zelfde baan gelegen zijn ,(de straatnaam is anders maar het is de zelfde baan ) ,het is niet ver van elkaar! en niet ver van Brugge ...(ong een kwartiertje)

Zoeken in deze blog

Populaire berichten

Jeanne d'arc Living:

Jeanne d'arc Living: